Reisdag 19 - 15/03/2017

15 maart 2017 - Hout Bay, Zuid-Afrika

Vanmorgen hebben we het allemaal lekker rustig aan gedaan, dit was wel nodig ook want we waren allemaal zo gaar als een hond. Ons vakantiehuis is beveiligd met een alarm, wat alleen maar goed is natuurlijk, alleen ging dit fijne alarm 3 x af midden in de nacht, ik kan je wel vertellen, dat is niet echt bevorderlijk voor je nachtrust.

Nadat we allemaal lekker ontbeten hebben zijn we in de auto gestapt om naar Kaap de Goede Hoop te gaan en Boulders Beach. Om hier te komen hebben we de beroemde Chapman's Peakdrive gereden, één van de mooiste kustroutes ter wereld! Het uitzicht is waar je ook kijkt echt adembenemend.

Ook liepen er veel kleine leguanen/hagedissen rond, ze waren zo klein als een hagedis maar hadden de bouw van een leguaan, dus we weten niet 100% zeker of het nou een leguaan of hagedis was.

Na ongeveer 3 kwartier zijn we gearriveerd bij Kaap de Goede Hoop. Hier hebben we wat rond gekeken, en genoten van het prachtige weer en het mooie uitzicht. Alleen was er een buslading met Japanners los gelaten, en dat is erg jammer want die zijn overal haantje de voorste.

Nadat we alles bekeken hadden zijn we weer naar de uitgang van het National Park gereden, op de weg daar naartoe kwamen we de ene na de andere Baviaan tegen.

Hierna zijn we doorgereden naar Boulders Beach, waar je enorm veel pinguins bij elkaar ziet, er zijn veel jongen te zien, maar ook pinguins die aan het broeden zijn.

Terug bij de auto hebben we nog rond gekeken op de markt bij het parkeerterrein, daar hebben ze allemaal zulke leuke snuisterijtjes. Uiteindelijk hebben we allemaal, behalve jordy, een sjaaltje gekocht en zijn we weer verder gegaan, terug richting het huisje.

We gaan zo naar het centrum van Houtbaai om nog een hapje te eten, maar eerst hebben we nog lekker van het zonnetje genoten onder het genot van een drankje op ons terras. En Aymée heeft nog lekker wat rond gekeuteld in het huisje en gespeeld met haar nieuwe knuffel.