Reisdag 2 - 26/02/2017

26 februari 2017 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Vandaag alweer vroeg uit de veren want er staat weer een vol programma op het menu. Vandaag gaan we naar Phalaborwa gelegen aan de rand van het Kruger National Park.

Na het ontbijt zijn we eerst naar Pretoria toe gereden om daar de Union Buildings te bezoeken. Daar staat het standbeeld van Nelson Mandela. Dit standbeeld is er kort na het overlijden van Nelson Mandela onthuld.

Na het bezoeken van het standbeeld vervolgen we onze reis naar Phalaborwa. Onderweg stoppen we in Bela Bela om te lunchen en wat boodschappen te doen.

Na een rit van ruim 500 km komen we laat in de middag aan in Phalaborwa waar we overnachten in de Sefapane Lodge.

We hebben de dag afgesloten met een hapje eten in het restaurant, na afloop zijn we terug gelopen naar ons huisje maar dat valt nog niet mee. Het is er echt pikken donker, je moet op de wandelpaden blijven omdat je anders het risico loopt een slang tegen te komen, hier wordt dan ook overal voor gewaarschuwd. Volgens de beveiliger van de lodge zitten er in het meertje achter ons huisje pythons. Oppassen geblazen dus. Hieronder het meertje achter ons huisje.

Het was al met al een lange en vermoeiende dag, en daarom kruipen we vanavond lekker op tijd ons bed in.

1. Anja:
    26 februari 2017
    Leuk dit zo te lezen fijne vakantie geniet ervan