De voorbereidingen voor onze reis...

6 februari 2017 - Vlissingen, Nederland

Zoals iedereen altijd zegt, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.. Dat is dan ook het advies wat we ter harte hebben genomen.

Begin 2016 hebben we besloten om weer een verre reis te gaan maken, weer naar Zuid-Afrika, dit is ons de vorige keer zo goed bevallen dat we het land graag nogmaals bezoeken.

Omdat Ko het vanwege zijn gezondheid niet ziet zitten om deze reis te maken gaat Marian alleen mee, Ko vind het voor Marian een mooie kans dat zij nog eens zo’n verre reis kan maken samen met Jordy, Maaike en Aymée.

We hebben in de tussentijd een route uitgestippeld, vliegtickets en autohuur geboekt, en de accommodaties gereserveerd. Ook hebben we al diverse excursies geboekt.

Inmiddels hebben we alle benodigde papieren in ons bezit zoals een geldig paspoort, internationale geboorteakte van Aymée, e-ticket van onze vlucht, internationaal rijbewijs. Ook hebben we voor ons allemaal al de insectenwering in huis, zoals malariatabletten en DEET.

We gaan in totaal een reis maken van 3 weken en onze reis start in Johannesburg en zal eindigen in Kaapstad. Tijdens onze reis doen we de volgende bestemmingen aan, Phalaborwa, St. Lucia, Underberg, Kirkwood, Knysna, Houtbaai.

Al met al een hoop voorbereidingen, maar het aftellen is nu echt begonnen, Aymée heeft een afknip kalender gemaakt en het is nu nog 19 nachtjes slapen tot het zover is.

1. Marian Jobse:
    18 februari 2017
    Mooie vooruitzichten zeg voor jullie.
    Ik kan niet wachten op de eerste foto's en verhalen.
    Veel plezier namens de thuisblijver.
  2. Anja:
    21 februari 2017
    dat word vast een mooie reis ik zal goed op jullie huisje passen