Reisdag 1 - 25/02/2017

26 februari 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vandaag was het vroeg dag, om 03.45 uur uit bed, en om 05.00 uur op weg naar Schiphol waar onze vlucht om 10.15 uur vertrok.

Rond 07.00 waren we op Schiphol en hebben we gelijk onze koffers kunnen inleveren, waarna we door mochten lopen naar de Douane.

Daar aangekomen wordt alles gecontroleerd, Jordy en Marian mochten direct doorlopen en Maaike na wat fouilleren ook, en ja toen werd Aymée eruit geplukt, ze hadden iets 'verdachts' gezien in haar handbagage, mevrouwtje had stiekem in haar handbagage een schaar verstopt, maar gelukkig was de man bij de Douane de beroerdste niet dus na wat krokodillentranen van Aymée mocht ze toch haar schaartje nog meenemen in het vliegtuig.

De vlucht vertrok op het juiste tijdstip, en eigenlijk verliep de vlucht erg goed. De verzorging vanuit de KLM was super, Aymée kreeg veel aandacht van de bemanning, ze hadden een kindermenu met frietjes en een broodje hamburger en ze kreeg zelfs een vliegbrevet ondertekend door de piloot waar ze natuurlijk apetrots op is. Om 21.00 uur Nederlandse tijd zijn we veilig geland op het vliegveld O.R. Tambo in Johannesburg.

Nadat we onze bagage hadden opgehaald en door de paspoortencontrole zijn gekomen hebben we onze huurauto opgehaald, de Afrikanen doen alles op het gemak dus het vergde wat geduld, maar na een uurtje reden we dan eindelijk de snelweg op. Jordy zijn Tomtom deed het alleen niet naar behoren, dus we hebben midden in de nacht, een sightseeing gedaan door de sloppenwijken van Johannesburg, waar het legaal is om voor je eigen veiligheid door het rode stoplicht te rijden, bijkomstigheid was dat het echt potdicht zat van de mist, dat je links moet rijden, en dat we dus ook nog eens aan de andere kant van Johannesburg bleken te zitten. Veel vage types op straat, en mensen gewoon op straat rondzwalken en dat terwijl het super mistig is, dat is vragen om ongelukken. Uiteindelijk hebben we via de telefoon maar de navigatie opgestart en zijn we na ongeveer 1 uur gearriveerd in het hotel.

Moe, uitgeteld en vol adrenaline van onze belevenis door Johannesburg zijn we om 01.30 uur gaan slapen.