Reisdag 6 - 02/03/2017

2 maart 2017 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Vandaag is onze laatste dag alweer aangebroken bij Sefapane Lodge. We waren allemaal redelijk op tijd uit bed, rond 06.45 uur kwam Aymée uit bed omdat ze wakker werd van voetstappen op het dak, en daardoor durfde ze niet meer verder te slapen. We denken dat het aapjes zijn geweest maar zeker weten doen we het niet. Nadat we toch allemaal klaar wakker waren zijn we maar uit bed gegaan om wakker te worden op de veranda onder het genot van een kopje koffie en een heerlijk ontbijtje.

Het was erg warm vandaag, rond de 36 graden, en daardoor waren de dieren moeilijk te vinden, we hebben wrattenzwijnen, olifanten, en hele kuddes met zebra's, buffels en impala's gezien.

Ook hebben we wat kleinere diertjes zoals een schildpad, verschillende roofvogels, eekhoorntjes en een flying banana gezien.

Rond 15.00 uur zijn we aangekomen in het Olifants restcamp waar we hebben geluncht met een werkelijk schitterend uitzicht over de olifanten rivier. Veel tijd hadden we er niet want het was zeker nog zo'n 3.5 uur rijden terug naar de Phalaborwa Gate.

Rond 18.00 uur waren we weer terug bij de gate, we waren helemaal in de veronderstelling dat de gate om 18.30 uur zou sluiten zoals voorgaande dagen, alleen bij aankomst was de gate gesloten en bleek dat de gate vanaf 01-03-2017 om 18.00 uur sloot, gelukkig mochten we van de bewaker toch nog eruit zonder boete.

Bij thuiskomst hebben we de koffers ingepakt, want morgen gaan we weer naar onze volgende bestemming, St. Lucia.