Reisdag 8 - 04/03/2017

4 maart 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vanmorgen hebben we allemaal lekker uitgeslapen en bij het wakker worden zagen we overal aapjes rondlopen in de tuin, een moeder aap met een kleintje onder haar, zo schattig.

Toen iedereen weer fris en fruitig was hebben we ontbeten in het guesthouse waar we nu overnachten. Verder hebben we de ochtend lekker rustig aan gedaan, we waren allemaal nog gaar van de lange reis van gister.

Vanmiddag hebben we een rondje gereden in de wetlands hier vlakbij, en hebben we onder andere gelopen op het strand 'Cape Vidal'. Ontzettend mooi daar! Het maakt het alleen wel griezelig dat er overal wordt gewaarschuwd voor krokodillen, nijlpaarden en andere wilde dieren, en daar wordt ook voor gewaarschuwd op plekken waar je uit de auto mag, je snapt het al, echt relaxed rond kijken doe je daar dan niet.

Om 16.15 uur moesten we aanwezig zijn op de stijger hier vlakbij voor een bootcruise over het St. Lucia lake. Om 16.30 uur vertrok de boot, we hebben heel veel nijlpaarden gezien, en ook nog een paar krokodillen en zelfs een stierhaai. Erg leuke beleving.

Vanavond hebben we lekker gegeten in het dorp, en genoten van het heerlijke weer, overdag is het hier bloedheet, het is gewoon helemaal diezig door de enorme hitte overdag, maar 's-avonds is het genieten hier.

1. Anja Kramer:
    4 maart 2017