Reisdag 11 - 07/03/2017

7 maart 2017 - Underberg, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we een excursie gehad naar Lesotho. We moesten om 09.00 uur verzamelen in Underberg, en vanuit daar gingen we met een gesloten safari auto richting Lesotho over de beroemde Sanipass.

De Sanipass staat bekend als oude handelsweg tussen Zuid-Afrika en Lesotho, en de Sanipass staat bekend om zijn enorme slechte wegen, het is kilometers aan één stuk onverhard met potholes en rivieren waar je overheen moet. Maar het uitzicht is waar je ook maar kijkt echt adembenemend.

Lesotho is een land in Zuid-Afrika, en is het hoogste land ter wereld. Het hoogst gelegen stuk van Lesotho ligt op 3480 meter. Het 'laagland' ligt op circa 1100 meter. 75% van Lesotho bestaat uit gebergte. In Lesotho leeft de stam 'Basotho', er heerst veel armoede, en je ziet veel inwoners rondlopen in de klederdracht van Basotho.

De tocht duurt zo'n 4 uur eer je helemaal boven staat op de Sanipass. Hier hebben we het dorpje Mokhotlong bezocht, we hebben wat gegeten en gedronken in de hoogste gelegen pub van Afrika, deze pub ligt op een hoogte van 2874 meter.

Na ongeveer 1,5 uur hebben we onze weg weer vervolgd terug naar beneden, Aymée was total loss van de reis en heeft de hele terugreis naar beneden geslapen, rond 16.30 uur waren we weer terug in Underberg.

We gaan zo een hapje eten in Underberg en vanavond de koffers inpakken want morgen gaan we weer door naar onze volgende bestemming, Addo National Park.

1. Marian Jobse:
    7 maart 2017
    Dat ziet er weer fantastisch uit. Heel mooi. Ik kan niet wachten tot ik de film mag zien.
    De tijd gaat ook snel, alweer op de helft van deze ervaring.
    Maar voorlopig, nog even genieten julder daar.