Reisdag 12 - 08/03/2017

8 maart 2017 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Vandaag was het vroeg dag, we zijn om 04.15 uur opgestaan om verder te reizen naar onze volgende bestemming 'Addo National Park'. Een reis van ruim 13 uur, daarom zijn we om 05.00 uur vertrokken. Aangezien het erg vroeg dag was heeft Aymée het eerste gedeelte van de reis lekker geslapen in de auto.

Het was een erg leuke rit die vrij soepel verliep, je kwam door leuke dorpjes zoals Mthatha wat erg rommelig en chaotisch is, het ene moment rijd je door een prachtige wijk met mooie winkelcentra en een straat verderop rijd je de sloppenwijk binnen. In Qunu, ongeveer 20 km na Mthatha staat het huis waar Nelson Mandela heeft gewoond, op zijn landgoed ligt hij ook begraven, samen met een aantal van zijn kinderen.

Onderweg zijn we aangehouden door de politie van Zuid-Afrika, het blijkt zo te zijn dat de licentie van de huurauto is verlopen, en we hebben ontzettend veel mazzel gehad dat we door mochten rijden van deze behulpzame agent want normaal gesproken wordt je voor een verlopen licentie gearresteerd. Gelukkig krijgen we een nieuwe huurauto, deze zal morgen afgeleverd worden bij onze lodge.

Rond 18.00 uur hebben de we poort van Addo National bereikt, en bij binnenkomst hebben we al ontzettend veel wild gespot, alvast een voorproefje voor de komende dagen. Na een onverharde weg van zo'n 15 kilometer hebben we dan eindelijk rond 18.30 uur onze nieuwe bestemming bereikt. Echt een schitterend plekje, met uitzicht op de rivier. Vanavond hebben we bij onze lodge gezellig gegeten samen met een Engels echtpaar, ontzettend gezellige mensen en we hebben lekker zitten kletsen over onze belevingen en we hebben onze ervaringen uitgewisseld.