Reisdag 13 - 09/03/2017

9 maart 2017 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Vanmorgen hebben we eerst allemaal lekker op het gemakje gedaan, rond 09.00 uur zijn we naar het restaurant gegaan om te ontbijten.

De hele ochtend hebben we eigenlijk niks kunnen doen omdat we moesten wachten tot de huurauto omgeruild zou worden, ze zouden ons om 07.00 uur vanmorgen bellen om te laten weten hoe laat ze hier zouden zijn, maar toen we om 09.00 uur nog niks hadden vernomen hebben we zelf maar weer contact opgenomen met het verhuurbedrijf. Uiteindelijk was de man van het verhuurbedrijf hier om 13.00 uur en na een hele papierwinkel konden we uiteindelijk om 13.30 uur vertrekken richting het Addo National Park.

De eerste kilometers zijn we echt helemaal niks tegen gekomen, en na een half uurtje rijden door het park zagen we eindelijk het eerste diertje... een schildpad, niet heel bijzonder, maar wel ontzettend mooi.

Hierna zagen we 2 mestkevers lopen met een 'mestbal', heel leuk om te zien dat zo'n klein beestje zo'n grote bal vervoerd.

Een stukje verderop kwamen we de eerste olifanten tegen, eerst 2 olifanten samen, deze 2 olifanten deden met hun poten het gras los rollen wat ze vervolgens met hun slurf bij elkaar raapte en op aten, je zag ze dit allemaal doen op deze manier, zo leuk om te zien.

Even later zagen we nog een kudde olifanten en nog een stukje verderop een moeder olifant met een kleintje die nog aan het drinken was bij zijn moeder. Zo ontzettend lief om te zien.

Op de grasvlaktes zag je grote kuddes met zebra's, hartebeesten en wrattenzwijnen, een mooi gezicht om zoveel verschillende dieren bij elkaar te zien.

En toen zagen we opeens onder een boom een zebra liggen, alleen die lag niet lekker te zonnen, maar die lag met z'n benen in de lucht. Dus nadat we iets dichterbij kwamen zagen we dat de zebra dood was, en dat er aan de andere kant van de boom 3 leeuwinnen lagen, die lagen lekker te slapen en uit te buiken van hun maaltje.

Na wat geduld kwam een van de leeuwinnen weer tot leven, en ging ze haar prooi verder opeten.

En nadat de ene leeuwin klaar was met eten kwam de andere leeuwin haar vergezellen en vervolgens aflossen en had deze leeuwin de zebra voor haar alleen.

Na ons avontuur met de leeuwinnen moesten we toch een beetje voort gaan maken, aangezien de gate om 18.30 uur zou sluiten. We zijn snel doorgereden naar de gate en toen weer terug richting het huisje, daar hebben we lekker een pasta gemaakt en nog nagenoten van hetgeen we vanmiddag hebben gezien.